Content marketing – jak go robić skutecznie?

Tych 21 zasad skutecznego content marketingu wygląda bardzo prosto. A my dodamy, że są bardzo skuteczne. Dlaczego więc tak niewiele marek potrafi z nich korzystać?

Najważniejszą i najtrudniejszą we wprowadzaniu w najbliższych latach będzie zasada 21., czyli wykorzystanie produkowanych treści do zamiany fanów/czytelników/śledzących w klientów. Dlatego rokujemy dynamiczny rozwój naszemu działowi Social Customer Relationship Management :)

Do tych 21 zasad content marketingu dodalibyśmy jeszcze jedną, według nas najważniejszą: bądźmy użyteczni. Skoro ktoś nam poświęca swoją uwagę – spróbujmy dostarczać mu informacji, które będą dla niego przydatne. To może być wiedza, news z jego branży ale równie dobrze – zniżka, rabat albo dodatkowa usługa.

Zacznijmy jednak od początku: dlaczego słowa content marketing są obecnie tak modne?

Odpowiedź jest banalnie prosta: bo Google. Nasz ukochany gigant rządzący internetem cały czas pracuje nad swoją przeglądarką. Ostatnio zaczął wprowadzać zamiany, których celem jest zwiększenie jakości podawanych przez siebie wyników.

Zmiany algorytmu Google’a, powodują, że obecnie ważniejsze niż gromadzenie jak największej ilości linków do naszej strony, staje się dbanie o ich jakość. Wysoka pozycja witryny w Google zależy w coraz większym stopniu od trzech wskaźników analizowanych przez wyszukiwarkę: ?trust rank”, ?trust flow” i ?citation flow”, czyli upraszczając, zależy od zaufania do niej i jej publicznej oceny (a dokładniej: oceny jakości linków przychodzących do domeny). Ogromny wpływ na te wskaźniki ma zawartość naszej strony/bloga/fan page’a, a więc content marketing właśnie.

Dochodzimy do kwestii jakości contentu. Wysokiej jakości, to taki, który odpowiada na potrzeby grupy docelowej i rozwiązuje jej problemy. Tworzony jest tak, aby zawierał te same słowa, które wpisuje nasza grupa docelowa do wyszukiwarki. Mówimy tutaj o tzw. long tail keywords, czyli mniej popularnych słowach kluczowych, które jednak odpowiadają za większość ruchu na stronie. Celem takich treści jest właśnie to, aby użytkownik szukający rozwiązania problemu opisanego w naszym wpisie, trafił właśnie na niego. Badania pokazują, że strony firm prowadzących blogi notują większy ruch nawet o 55 proc.  A to oznacza, że mamy na naszych stronach o 55 proc. więcej osób niż konkurencja, które mogą zostać naszymi klientami.

Oczywiście jeśli tylko myślimy o naszej stronie www, tak jak sprzedawcy detaliczni o swoich sklepach – zachęcając ludzi z ulicy, aby do nich zachodzili, a następnie robiąc wszystko, aby opuścili ich sklep z torbami pełnymi produktów.

 

21 zasad content marketingu

Skomentuj proszę!