Afryka bierze na nas rewanż :)

wrote this on There are no comments

Afrykanie organizują akcję pomocy dla biednych, marznących w zimie Norwegów. Dlatego chcą wysłać im jak najwięcej grzejników.

Nie. To nie żart. To część kampanii „Radi-Aid” mającej na celu walkę ze szkodliwymi stereotypami na temat Afryki. W taki inteligentny i zabawny sposób, organizatorzy akcji chcą uświadomić światu, że obecna forma pomocy Afryce i nawoływania do niej, ma wiele skutków ubocznych. Z utrwaleniem obrazu: „Afryka, to kontynent biedy i braku perspektyw.”

Podstawowym narzędziem tej kampanii jest poniższy film, wzorujący się na słynnym teledysku, nakręconym podczas kampanii „USA dla Afryki „We are the World.””

Organizatorzy zadają widzom pytanie: „A co by było, gdy każdy mieszkaniec Afryki obejrzał ten teledysk i byłaby to jedyna rzecz, którą usłyszał o Norwegii? Co będzie o niej myślał?”

I następnie, w czterech krótkich punktach, tłumaczą, czego oczekują od odbiorców kampanii. Czyli nas wszystkich.

Wzorem wszystkich kampanii charytatywnych, również w tutaj możemy przekazać swój datek. W tym wypadku jest to grzejnik – a właściwie – post na naszej facebookowej Tablicy informujący o akcji. Możemy również przypiąć sobie stosowną odznakę do naszego avatara – i oczywiście - rozpropagować akcję przez swojego Twittera.

Więc jak? Czy pomożecie tym biednym, marznącym Norwegom?

 

Pamiętajcie o Google

wrote this on There are no comments

Wyszukiwarka Google jest już integralną częścią internetu. Czy nam się to podoba, czy nie.

Google przygotowało infografikę na swój temat. Warto mieć ją gdzieś z tyłu głowy i nie zapominać o tym potężnym narzędziu, wymyślonym zaledwie przed 14 laty, przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda.

Najpopularniejsze filmy wideo 2012 roku

wrote this on There are no comments

Cztery piosenki, dwa filmy o głupkach, dwie reklamy, jeden, wzięty z życia, film o jeleniach i ludziach, oraz jeden film mający na celu walkę ze zbrodniami wojennymi.

Tak wygląda lista dziesięciu najpopularniejszych filmów wiralowych w sieci w 2012 roku przygotowana przez Mashable. Co mówi ona o nas? Chyba to, że potrafimy mądrze korzystać z sieci; w końcu najpopularniejszym filmem w tym zestawieniu jest poruszający firm „KONY 2012″. Nieważne są kontrowersje, które później wybuchły wokół tego ruchu oraz jego założyciela. Ludzie, którzy dzielili się tym filmem, nie mieli o tym żadnego pojęcia i działali w dobrej wierze.

Na drugim miejscu jest fenomen sieciowy, czyli piosenka PSY, a na trzecim film „A Dramatic Surprise on a Quiet Square”, czyli wzorzec z Sevres na to, jak powinno się robić reklamy ambientowe :)

LeWeb od 4 do 6 grudnia w Paryżu

wrote this on There are no comments

Najważniejsza europejska konferencja poświęcona nowym technologiom związanym z internetem już za trzy tygodnie!

LeWeb to „dziecko” Loica i Geraldine Le Meur. Przez trzy dni w Paryżu spotykają się wszyscy najważniejsi światowi gracze: przedsiębiorcy, dziennikarze, geeki i aspirujący start-upowcy związani z szeroko pojętym internetem.

Dzięki wyjątkowej formule tego spotkania i doskonalej jakości live streamingowi – nie wychodząc z domu, przez trzy dni, można dowiedzieć się więcej, niż na dziesięciu innych branżowych konferencjach w kraju.

W tym roku tytuł konferencji brzmi: THE INTERNET OF THINGS”, a najlepiej o tym, o czym będzie na niej mowa, opowiedzą  Loic i Geraldine:

Komunikacja kryzysowa w social mediach

wrote this on There are no comments

Ciekawa infografika. Wynika z niej, że 85 proc. szkół wyższych w USA, ma plany zarządzania sytuacja kryzysową, a 59 proc. z nich, obejmuje również komunikację w social mediach.

To świetny wynik – zwłaszcza w porównaniu z Polską, gdzie dobrego planu komunikacji kryzysowej, nawet w dużych firmach trzeba ze świecą szukać.

Infografika przedstawia również podstawową ścieżkę tworzenia planu komunikacji kryzysowej.

Z doświadczenia wiem, że warto taki plan stworzyć – zwłaszcza w dużej firmie. Gdy zaczyna się kryzys – wydarzenia zaczynają biec tak szybko, i są tak stresujące, że wyciągnięcie kartki papieru z zapisaną procedurą reagowania, naprawdę pomaga nie popełniać błędów. Trzeba tylko pamiętać, aby tę procedurę znało i w pełni akceptowało kierownictwo naszej organizacji. Inaczej może się okazać, że jej tworzenie było sztuką dla sztuki.

Poniżej zamieszczam również film z przykładem, jednego z najlepszych w historii komunikacji kryzysowej, wystąpień szefa organizacji objętej kryzysem off-line i on-line, czyli prezesa Dominos Pizza – Patricka Doyle. Ten film, mimo upływu kilku lat, cały czas pokazuję na prowadzonych przez siebie szkoleniach, gdy omawiamy pojęcie „Kryzys w komunikacji firmy”.

 

Redesigning the Boarding Pass – Journal – Boarding Pass / Fail

wrote this on There are no comments

Doskonała strona mówiąca o re-designie boarding pass-ów – tych świstków na których nic nie widać i z których trudno jest coś zrozumieć.

Potęga internetu społecznościowego – przychodzi wkurzony Klient i mówi nam – „Hej! Patrzcie, tak to można zrobić!”

Nic tylko z kimś takim porozmawiać…

Posted via web from agencjasocialmedia’s posterous

All about Google

wrote this on There are no comments

Ciekawe podejście w dwóch częściach. Teraz 1.

Posted via web from agencjasocialmedia’s posterous