Afrykanie organizują akcję pomocy dla biednych, marznących w zimie Norwegów. Dlatego chcą wysłać im jak najwięcej grzejników.
Nie. To nie żart. To część kampanii „Radi-Aid” mającej na celu walkę ze szkodliwymi stereotypami na temat Afryki. W taki inteligentny i zabawny sposób, organizatorzy akcji chcą uświadomić światu, że obecna forma pomocy Afryce i nawoływania do niej, ma wiele skutków ubocznych. Z utrwaleniem obrazu: „Afryka, to kontynent biedy i braku perspektyw.”
Podstawowym narzędziem tej kampanii jest poniższy film, wzorujący się na słynnym teledysku, nakręconym podczas kampanii „USA dla Afryki „We are the World.””
Organizatorzy zadają widzom pytanie: „A co by było, gdy każdy mieszkaniec Afryki obejrzał ten teledysk i byłaby to jedyna rzecz, którą usłyszał o Norwegii? Co będzie o niej myślał?”
I następnie, w czterech krótkich punktach, tłumaczą, czego oczekują od odbiorców kampanii. Czyli nas wszystkich.
Wzorem wszystkich kampanii charytatywnych, również w tutaj możemy przekazać swój datek. W tym wypadku jest to grzejnik – a właściwie – post na naszej facebookowej Tablicy informujący o akcji. Możemy również przypiąć sobie stosowną odznakę do naszego avatara – i oczywiście - rozpropagować akcję przez swojego Twittera.
Więc jak? Czy pomożecie tym biednym, marznącym Norwegom?