LinkedIn przygotował przejrzysty poradnik dla liderów firm w jaki sposób korzystać z mediów społecznościowych. Przykłady są z LinkedIn ale równie dobrze będą działać na Facebooku, Twitterze czy Instagramie.
Czego można nauczyć się od Richarda Bransona z Virigin Group czy Marka Parkera z Nike? Tego jak demonstrować swoje przyództwo. Jack Welch (aktywny w mediach społecznościowych od lat) jeszcze, gdy był szefem GE powiedział, że jego rola to w połowie zarządzenie a w połowie rozmowy z pracownikami i innymi ludźmi. To szefowie są twarzami firm, to na nich skupiony jest wzrok pracowników, podwykonawców, klientów oraz opinii publicznej. A media społecznościowe są potężnym narzędziem umożliwiającym liderom przekazywanie swojej wizji działania oraz opinii na wiele spraw związanych z funkcjonowaniem firmy czy branży. Dlatego tak ważne jest, aby umiec je wykorzystywać do swoich celów.
Media społecznościowe dają również szansę świadomym liderom do pokazania ludzkiej strony twarzy. Pokazanie się w sytuacjach prywatnych albo służbowych z dystansem do siebie i swojej funkcji pomaga ocieplić wizerunek. Pokazuje potencjalnym współpracownikom albo klientom, że jesteśmy ludźmi takimi jak oni, z którymi można się porozumieć. Zwłaszcza w polskim obszarze kulturowym, który narzuca liderom styl śmiertelnie poważnego patriarchy będzie to miało pozytywny wpływ na otoczenie. I na pewno pomoże w rekrutacji na panującym obecnie rynku pracownika, w którym ludzie myślący o zmianie pracy przykładają wielką wagę do atmosfery panującej w firmach.
Social media to również narzędzie pomagające wspierać sprzedaż. Kontrakty podpisują firmy ale negocjują je ludzie. A media społecznościowe doskonale nadają się do budowy i utrzymywania relacji, które są podstawą do zawierania transakcji sprzedażowych.

Accelerate sales.